Sven van der Mierden behaald 10e plaats bij terugkeer in Dutch MX Nationals Heerde!

Sven van der Mierden van het Dakcentrale Nederland – Laurense Motors – Kawasaki Racing Team, heeft een geslaagde rentree gemaakt op wedstrijdniveau. In Heerde was het devies om zonder risico op zoek te gaan naar ritme en snelheid. Gedurende de dag lukte dat vrij aardig, waardoor Sven als 11e en 8e werd afgevlagd in de manches.

Op het mooie vernieuwde Circuit Kamperweg Heerde, was het tijdens de tijdtraining even aftasten voor Sven. Omdat de baan er nog supersnel bij lag, wilde Sven het langzaam opbouwen wat uiteindelijk resulteerde in een twaalfde tijd. De start van de eerste manche was goed, waardoor Sven als zevende door de eerste bocht kwam. In het eerste deel van de manche kwam hij ritme en snelheid te kort om zich te handhaven. Tegen het einde van de manche liep het al wat beter en kon hij als elfde over de finish komen.

Commentaar Sven: “Normaal gesproken heb ik meer snelheid en kom ik niet alle gaten tegen in de baan. Nu zag ik elk gat en ik kwam er nog in terecht ook “.

De start van de tweede manche was iets minder zodat Sven buiten de top-10 uit de eerste ronde kwam. Na de eerste twee ronden kreeg hij meer ritme en kon vanaf de vijftiende positie geleidelijk aan wat opschuiven. Geholpen door wat minder ‘opgepompte onderarmen’, werd het rijden weer wat comfortabeler en kwam hij als 8e over de finish. Dit leverde hem een 10e plaats op in het dag klassement.

Volgende wedstrijd: ADAC MX Masters in Tensfeld ( Duitsland ) 13 en 14 Juli.

Wij houden iedereen op de hoogte via deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2024.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.