Sven van der Mierden op het podium NK in Meijel !

Sven van der Mierden van het Dakcentrale Nederland-Laurense Motors-Kawasaki Racing Team, heeft tijdens de achtste wedstrijd van het NK Motocross in Meijel, een derde plaats in het dag klassement weten te behalen. Dit resultaat werd behaald met een vierde en een derde plaats in de manches.

Door als snelste uit de tijdtraining te komen, begon de dag uitstekend voor Sven. De start van de eerste manche daarentegen was behoorlijk, maar al in de eerste ronde kwam Sven ten val en kwam als 22e uit de eerste ronde. Ronde na ronde werd de ene na de andere rijder gepasseerd, zodat hij halverwege de manche de top-10 weer binnenkwam. Het rijden ging verder prima waardoor hij nog verder op kon schuiven en uiteindelijk nog knap als 4e over de finish kwam.

De start van de tweede manche was goed, maar bij het ingaan van de eerste bocht liet Sven zich wat wegdrukken naar de buitenkant wat resulteerde in een 6e positie bij aanvang van de wedstrijd. De baan lag er op het einde van de dag behoorlijk lastig bij en Sven was op zijn hoede om niet nog eens te vallen. Behoedzaam reed hij na enkele ronden naar een derde positie en constateerde dat de eerste twee rijders al een behoorlijk gat hadden geslagen. De derde positie kwam verder niet meer in gevaar en leverde hem ook in de dag uitslag de 3e plaats op.

Volgende wedstrijd: NK in Valkenswaard op zondag 13 Oktober.