Sven van der Mierden toont goede vorm tijdens Flanders Master Motocross op de Keiheuvel in Balen !

Sven van der Mierden van het Dakcentrale Nederland-Laurense Motors-Kawasaki Racing Team, heeft vorige week nog deelgenomen aan de Internationale Motorcross op de Keiheuvel in Balen. Onder toeziend oog van duizenden toeschouwers gingen tal van toprijders van start in de 101ste editie van de Flanders Master Motocross.

Met een nette negende tijd in de tijdtraining ging Sven met vertrouwen van start in de eerste manche. Meteen na de start had Sven enkele prima lijnen te pakken zodat hij als zevende uit de eerste ronde kwam. Het tempo lag hoog en Sven had wat moeite om op deze hoge snelheid het juiste ritme te vinden en te houden. Na vijf ronden, inmiddels rijdend op een tiende positie, zat het ritme er goed in en kon hij zich goed handhaven in een groepje rijders. Een enkel foutje kostte hem twee plaatsen, maar met nog een hele snelle laatste ronde sloot hij toch weer aan om als twaalfde over de finish te komen.

De start van de tweede manche was beduidend minder waardoor Sven veel werk had om op te schuiven naar voren. Het rijden ging lekker en halverwege de wedstrijd raakte hij verwikkeld in een mooie strijd om plaats negen. Jammer genoeg moest hij een halve ronde voor het einde de strijd staken vanwege mechanische pech.

Volgende wedstrijd: NK in Meijel op zondag 8 September.