Sven van der Mierden winnaar VLM Motocross op de Keiheuvel in Balen!

Sven van der Mierden van het Dakcentrale Nederland-Laurense Motors-Kawasaki Racing Team, heeft afgelopen zondag met twee manche overwinningen een wedstrijd van het Vlaams Kampioenschap weten te winnen. Deze wedstrijd wordt traditiegetrouw ieder jaar gehouden op De Keiheuvel in Balen, voorafgaand aan de grote internationale cross op 15 Augustus, wat een nationale feestdag is in België.

De dag begon prima voor Sven door in de tijdtraining de snelste tijd op de klokken te zetten. Ook de start van de eerste manche verliep voorspoedig, waardoor Sven als leider aan de wedstrijd kon beginnen. Met een heel constant ritme reed hij ronde na ronde steeds iets verder weg van zijn achtervolgers. Na tien ronden kwam hij dan ook als winnaar over de finish. Bij de start van de tweede manche kwam Sven even in aanraking met een andere rijder, wat hem meteen enkele posities kostte. Bij doorkomst na één ronde meldde hij zich weer bij de leiders van dat moment. Met zijn snelste rondetijd in ronde twee, nam hij opnieuw de wedstrijd in handen om die vervolgens ook niet meer af te geven. Na zijn winst in de tweede manche werd Sven ook winnaar van het dag klassement.

Volgende wedstrijd: Internationale Motocross op De Keiheuvel in Balen (B), donderdag 15 Augustus