Sven van der Mierden mengt zich weer volop in de strijd tijdens EMX Open in Lommel!

Sven van der Mierden van het Dakcentrale Nederland-Laurense Motors-Kawasaki Racing Team, heeft afgelopen weekend tijdens de EMX Open in Lommel een prima indruk achter gelaten. In beide manches wist Sven zich te mengen in de strijd om de topposities. Op het zware zandcircuit kwam Sven in de eerste manche als 5e over de finish en in de tweede manche als 6e. Dit leverde hem een mooie zesde plaats op in de eindstand van dit kampioenschap.

Op zaterdagmorgen stond de vrije- en de kwalificatietraining op het programma. Met een 5e tijd in de kwalificatie reed Sven met een goed gevoel terug naar de paddock. In de middag was de start van de eerste manche, die voor Sven prima verliep. Toch had hij het in de eerste fase van de wedstrijd nog lastig en zakte van de vijfde positie terug naar de achtste. Halverwege de manche ging het rijden weer als ‘vanouds’ en werden de verloren posities weer goedgemaakt. Aan het achterwiel van de vierde man in de wedstrijd, kwam Sven als 5e over de finish en had alle reden om uit te kijken naar de tweede manche op zondag.

Na twee ‘sighting-laps’ voorafgaand aan de tweede manche, ging Sven op zondag niet goed genoeg van start. Als elfde beginnen aan de wedstrijd kost gelijk veel tijd en energie, om de diverse rijders voor hem weer in te halen. Daarentegen ging het rijden goed, wat hem zodoende weer naar de achtste plaats bracht. De aansluiting was er nog tot dat hij in een bocht onderuitging en het goede ritme even verstoord was. Hij verloor hier maar één positie mee, maar was vastberaden om dit foutje weer recht te zetten. Zo kon hij toch nog als 6e de manche afsluiten en werd hiermee ook 6e in het dagklassement.

Commentaar Sven: ‘’Ik ben momenteel weer heel tevreden hoe het rijden gaat. We hebben de laatste weken flinke stappen gemaakt en dit is pas mijn vierde wedstrijd van dit seizoen. Ik ben blij om weer terug op niveau te komen en met dit resultaat het weekend af heb kunnen sluiten.’’

Volgende wedstrijd: Internationale Motocross op De Keiheuvel in Balen (B), donderdag 15 Augustus